Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Galeria Bielska BWA ogłasza konkurs dla kuratorów

Redakcja
Piękno, czyli efekty malarskie, Galeria Bielska BWA 2004, Anna Baumgart, Bombowniczka,
Piękno, czyli efekty malarskie, Galeria Bielska BWA 2004, Anna Baumgart, Bombowniczka, fot. arch. BWA
Galeria Bielska BWA w Bielsku-Białej po raz szósty ogłasza konkurs dla kuratorów na scenariusz wystawy prezentującej najistotniejsze zjawiska w polskim malarstwie współczesnym.

Konkurs przeznaczony jest dla kuratorów profesjonalnie zajmujących się sztuką współczesną. Organizowany jest od 2000 roku, na przemian z konkursem otwartym dla artystów malarzy, tj. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień”, którego ostatnia, 40. edycja, odbyła się w 2011 roku. Wystawa kuratorska odbywa się także pod szyldem „Bielska Jesień”.
Propozycje scenariuszy należy nadsyłać pocztą elektroniczną (na adres [email protected] ) do 29 lutego 2012 roku. 12 marca br. ogłoszony zostanie zwycięski scenariusz i nazwisko jego autora, który przy pomocy Galerii będzie realizował wystawę. Honorarium autorskie kuratora wynosi 9 tys. zł.

Wystawa konkursowa prezentowana będzie w terminie od 5 października do 18 listopada 2012 roku; zorganizowana zostanie w całej przestrzeni wystawienniczej Galerii Bielskiej BWA. Będzie jej towarzyszył katalog.

Jak dotąd, niemal każda konkursowa wystawa kuratorska w Galerii Bielskiej BWA odbijała się szerokim echem. A to za sprawą monumentalnej realizacji Leona Tarasewicza (wystawa według pomysłu Bożeny Czubak „Pomiędzy estetyką a metafizyką”, 2000), czy skandalu z zamalowaniem (wskutek protestu prawicowych radnych) muralu, który stworzył na fasadzie Galerii Wilhelm Sasnal, przywołując komiks Arta Spiegelmana „Maus” („Zawody malarskie” Adama Szymczyka, 2001), czy też prowokującej rzeźby Anny Baumgart „Bombowniczka” i eksplozji pracy Jana Simona „Malarz samobójca” („Piękno, czyli efekty malarskie” duetu ex-girls Magdaleny Ujmy i Joanny Zielińskiej, 2004). W 2006 roku zaskoczył Jarosław Lubiak, prezentując we współpracy z Kamilem Kuskowskim wystawę „Obrazy jak malowane” – bez jednego płótna, przewrotnie udowadniając siłę malarstwa przy wykorzystaniu nośników elektronicznych (2006). Agnieszka Żechowska w 2008 roku zmierzyła się z iluzją w malarstwie („Iluzja jako źródło cierpień”) – do dziś na fasadzie Galerii Bielskiej BWA widać powstały dla tej wystawy mural grupy Twożywo „To tłum”. W 2010 roku wystawę kuratorską zaprezentowała Agata Smalcerz (poza konkursem) – z okazji jubileuszu 50-lecia Galerii pokazała 50 najważniejszych i najciekawszych – zdaniem kuratorki – prac z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Instahistorie z VIKI GABOR

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto